Хрвоје Полан – Приче о бесмислу

Позивамо вас да у петак, 2. фебруара 2018. године у 19 часова дођете у Уметнички центар Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић“ у Београду, на отварање изложбе „Хрвоје Полан – Приче о бесмислу“.

Објављено:

Изложба

У оквиру отварања изложбе предвиђен је разговор са аутором на тему „Прича о бесмислу“. Модератор је Игор Чоко, антрополог, фотограф и уредник дигиталног магазина за документарну и уличну фотографију „GRAIN“.

Хрвоје Полан, реномирани документарни и news фотограф из Загреба, по први пут ће београдској публици представити своје „Приче о бесмислу“, фотографски серијал саткан од четири међусобно повезане приче кроз које као фоторепортер покушава да предочи бесмисао рата.

Поланове фотографије су изразито антиратне, избегавају ратну бомбастичност и сензационализам, са наглашеном емпатијом и перспективом из ракурса жртве и цивила.

Концепт „Прича о бесмислу“ састоји се од четири фотографска есеја – приче о Гази и деци са синдромом пост-трауматског стреса, приче о израелском зиду према Палестинцима, приче о америчкој инвазији на Ирак и приче о избеглицама са Блиског и Средњег Истока. Све заједно, говоре о бесмислености социјалних сукоба и о свим контекстуалним и ужасним несагледивим последицама који ти сукоби производе по обичног човека.

Емисија која најављује изложбу: КУПЕК 196, Фотографија која буди емпатију, Хрвоје Полан

О аутору:

Хрвоје Полан се више од 25 година бави документарном и новинском фотографијом. Радио је за бројне новине и агенције, од  Ферал Трибјуна, Ројтерса до Француске новинске агенције (Agence France-Presse) као регионални главни фотограф. Данас ради као слободан уметник. Од 1992. године, покривао је сва ратна подручја у бившој Југославији, Албанији, Гази, Западној Обали, Израелу, Либану и Ираку, као и разне друштвене сукобе, политичке и спортске догађаје широм света. Објављивао је у свим водећим светским медијима (Тајм, Њузвик, Гардијан, Индепендент, Шпигел, Монд, Би-Би-Си…). Излагао је на неколико домаћих и међународних изложби. Један од радова му је награђен и уврштен у колекцију “100 најбољих слика деценије 1990-2000”, која је изложена у Музеју модерне уметности (MoMA) у Њујорку.