Hrvoje Polan – Priče o besmislu

Pozivamo vas da u petak, 2. februara 2018. godine u 19 časova dođete u Umetnički centar Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković“ u Beogradu, na otvaranje izložbe „Hrvoje Polan – Priče o besmislu“.

Objavljeno:

Izložba

U okviru otvaranja izložbe predviđen je razgovor sa autorom na temu „Priča o besmislu“. Moderator je Igor Čoko, antropolog, fotograf i urednik digitalnog magazina za dokumentarnu i uličnu fotografiju „GRAIN“.

Hrvoje Polan, renomirani dokumentarni i news fotograf iz Zagreba, po prvi put će beogradskoj publici predstaviti svoje „Priče o besmislu“, fotografski serijal satkan od četiri međusobno povezane priče kroz koje kao fotoreporter pokušava da predoči besmisao rata.

Polanove fotografije su izrazito antiratne, izbegavaju ratnu bombastičnost i senzacionalizam, sa naglašenom empatijom i perspektivom iz rakursa žrtve i civila.

Koncept „Priča o besmislu“ sastoji se od četiri fotografska eseja – priče o Gazi i deci sa sindromom post-traumatskog stresa, priče o izraelskom zidu prema Palestincima, priče o američkoj invaziji na Irak i priče o izbeglicama sa Bliskog i Srednjeg Istoka. Sve zajedno, govore o besmislenosti socijalnih sukoba i o svim kontekstualnim i užasnim nesagledivim posledicama koji ti sukobi proizvode po običnog čoveka.

Emisija koja najavljuje izložbu: KUPEK 196, Fotografija koja budi empatiju, Hrvoje Polan

O autoru:

Hrvoje Polan se više od 25 godina bavi dokumentarnom i novinskom fotografijom. Radio je za brojne novine i agencije, od  Feral Tribjuna, Rojtersa do Francuske novinske agencije (Agence France-Presse) kao regionalni glavni fotograf. Danas radi kao slobodan umetnik. Od 1992. godine, pokrivao je sva ratna područja u bivšoj Jugoslaviji, Albaniji, Gazi, Zapadnoj Obali, Izraelu, Libanu i Iraku, kao i razne društvene sukobe, političke i sportske događaje širom sveta. Objavljivao je u svim vodećim svetskim medijima (Tajm, Njuzvik, Gardijan, Independent, Špigel, Mond, Bi-Bi-Si…). Izlagao je na nekoliko domaćih i međunarodnih izložbi. Jedan od radova mu je nagrađen i uvršten u kolekciju “100 najboljih slika decenije 1990-2000”, koja je izložena u Muzeju moderne umetnosti (MoMA) u Njujorku.